Om Alpingruppa

Velkommen til alpingruppa. Vi er en del av Lørenskog Skiklubb, som igjen er Lørenskogs eldste idrettslag, stiftet i 1919. Alpingruppa består i dag av ca. 45 aktive løpere i alderen fra 5 til 18 år. Bak menyene til venstre vil du finne mye nyttig informasjon. Ønsker du å kontakte en av oss i styret så hører vi gjerne fra deg. Kontaktinfo finner du HER:

Krav til ferdigheter:
For de yngste har vi ingen andre krav enn at de er over 5 år, og at de selv stort sett behersker heisen. For de som enda ikke står selv, eller mestrer heisen anbefaler vi vår skiskole som går i januar og februar.

Utstyr:
Kom på trening med det utstyret du har. Dersom det skulle være nødvendig å supplere eller bytte ut noe av utstyret, kan du få gode råd fra trenere og styret.
Alpingruppas store bruktmarked er et ypperlig sted å handle alpinutstyr til en rimelig penge.

Du vil som medlem også nyte godt av våre gode klubbrabatter vi har oppnådd hos enkelte sportsbutikker.