PÅMELDING TIL LSK - ALPIN SKISKOLE

Skiskole

Det er ikke satt opp noen skiskole i regi av Lørenskog Alpin denne sesongen.

Stikkord

• Alder 5 - 10 år
  • Pris kr.1.650,- Inkl. Heiskort
  • Utstyr kan leies om du ikke har, dette er avhengig av hvilken bakke skiskolen arrangeres.
  • Ingen krav til ferdigheter
  • Lærer å ta heis
  • Lærer å kjøre ned bakken alene
  • Lærer å bremse og stoppe.
  • Kvalifiserte instruktører
  • Varmestue med servering

Bilder fra Skiskolen

Informasjon:

Hver vinter arranger Lørenskog Skiklubb sin Alpingruppe flere av sine populære nybegynnerkurs i alpint for barn fra aldren 5 - 10 år.

Om alpinkursene:
Kursene går over en helg, med oppstart fredag ettermiddag, og fortsettelse på lørdag og søndag formiddag.
Alpinkurset for barn er basert på læring gjennom lek og moro. Fra nærmest aldri å ha stått på ski før, lærer man gjennom det 3 dager lange kurset å ta heisen, og på egenhånd komme seg ned bakken på en trygg og sikker måte.

Dette innebærer selvsagt å svinge, bremse og stoppe. Det er nærmest utrolig hvor fort barna lærer. Flere av Instruktørene er alle aktive eller tidligere aktive alpinister. Noen av de er til daglig engasjert som trenere i klubbens aktive grupper.